Nowa kampania marki Lavazza podkreśla społeczną naturę tej włoskiej kawy, odnosząc się do roli, jaką kawa pełni w życiu codziennym

Kawa to „…nie jest coś co po prostu się pije, … to sposób na to, by być bliżej siebie”. Ta myśl przyświecała Luigiemu Lavazzy, gdy w roku 1895 zakładał swoją firmę. Po ponad 120 latach, podążając za wskazówkami swojego założyciela, założona przez niego firma Lavazza nadal oferuje kawę, każdego dnia tworząc i pielęgnując szczególne więzi pomiędzy ludźmi. Najnowsza globalna kampania reklamowa firmy, zatytułowana „Born social in 1895”, podkreśla wagę dziedzictwa marki Lavazza i znaczenia, jakie obecność tej ikony włoskiej kawy ma w życiu codziennym jej smakoszy na całym świecie.

„Nasza nowa kampania to swoista oda do kawy, skupiająca się na jej prospołecznościowej naturze” — komentuje Carlo Colpo, dyrektor działu reklamy i mediów w firmie Lavazza. „Celem naszej kampanii „Born social in 1895” jest podzielenie się z innymi opowieścią o 20 miliardach filiżanek kawy Lavazza wypijanych co roku na całym świecie, które cementują więzi międzyludzkie. Można powiedzieć, że kawa Lavazza stała się prawdziwą siecią społecznościową, począwszy już od 1895 roku”.

Koncept kampanii „Born social in 1895” opracowany został jako kontynuacja kampanii „W poszukiwaniu nowych smaków” z roku 2015. O ile jednak poprzednia kampania opowiadała historię marki, koncentrując się na podróżach Luigiego Lavazzy w poszukiwaniu kawy doskonałej, o tyle tym razem w tej „opowieści” przyjęta została perspektywa konsumenta. Sam spot, jako swego rodzaju „oda do kawy”, stworzony został na kanwie ponadczasowego przeboju „My Girl”, który równocześnie stanowi żartobliwy komentarz do wydarzeń rozgrywających się w filmie.

Reklama została wyreżyserowana przez znaną parę argentyńskich filmowców –  Augusta Gimeneza Zapiolę i Martìna Romanellę, którzy międzynarodowe uznanie zawdzięczają nie tylko charakterystycznemu stylowi wizualnemu, ale także umiejętności pokazywania ludzkich losów w bardzo osobisty sposób. Można ją (w wersji angielskiej) obejrzeć tutaj: Born to be social

Za przygotowanie kampanii „Born social in 1895” odpowiada włoski oddział agencji  Young & Rubicam. W Polsce kampania wystartowała 1 kwietnia i potrwa do końca miesiąca. 15’’ i 30’’ spoty reklamowe emitowane będą w ramach kampanii telewizyjnej oraz na platformach VOD (Ipla, Player.pl). Kampania prowadzona będzie także na nośnikach OOH w Warszawie oraz w prasie branżowej z segmentu HoReCa.