LOTOS rozpoczyna pilotażowe testy samoobsługowych automatów serwujących kawę Costa Express – marki Costa Coffee znanej już w 33 krajach świata 
Costa Express to sieć działających w całej Polsce prawie 180 kawomatów Costa Coffee. Do końca roku mieszanka Mocha Italia z kawomatów Costa Express będzie dostępna dla klientów sieci LOTOS na kilku stacjach – pierwsze testy ruszyły właśnie na stacji MOP Brwinów Północ.
 
– Costa Express zaproponowała ciekawy model współpracy operacyjno-finansowej, która pozwala ograniczać koszty związane z serwisem technicznym kawomatów. – mówi Irmina Karpińska, kierownik działu sklepów i usług, w spółce LOTOS Paliwa. – Sprawdzamy również, jak kawa Costa dopełni ofertę gastronomiczną Cafe Punktów.
 
Costa Express to prawdziwy mercedes wśród kawomatów. – podkreśla Wiktor Sawoniaka, development director Costa Express, CHI Polska. – Zaoferowanie naszym klientom dostępu do znanej marki i kawy z najwyższej jakości sprzętu pozwala osiągać dobre wyniki, a nierzadko jest też czynnikiem decydującym o tym, którą stację wybiorą podróżujący.
 
Model współpracy został opracowany tak, aby kawomaty Costa Express były jak najmniej absorbujące dla właściciela stacji. Firma CHI Polska ‒ operator marek Costa Express oraz Costa Coffee ‒ pozostaje zarządcą urządzeń, zapewnia również ich obsługę oraz serwis. Systemy kontrolowane są przez koordynatora, który sprawdza m.in. czas ekstrakcji espresso, temperaturę kawy, ustawienie młynka czy stopień mielenia. Każdy kawomat wyposażony jest ponadto w zaawansowany system online. Urządzenie jest stale monitorowane przez CHI Polska. Kontrolowane są wszystkie parametry urządzenia, stan zapasów, generowane są również zamówienia, których dostarczaniem zajmuje się Costa Express. Firma oferuje także wszelkie niezbędne narzędzia online, które pozwalają zarządzającemu stacją na maksymalizację sprzedaży.