Cups to aplikacja na urządzenia mobilne, której celem jest łączenie klientów z kawiarniami.
Pomysł, jak wiele technologicznych innowacji, wywodzi się z Izraela, gdzie Cups z powodzeniem działa od końca 2012 r. Osoby korzystające z aplikacji Cups mogą wykupić rodzaj abonamentu pre-paid, uprawniającego do korzystania z rabatów w wybranych kawiarniach (na razie w Nowym Jorku). Aplikacja, za pomocą mapy online, pokaże kawiarnie w pobliżu aktualnej lokalizacji osoby korzystającej z Cups-a. Po przybyciu na miejsce wystarczy wybrać produkt, a barista na urządzeniu (telefon czy tablet) wpisze odpowiedni kod. Cena zostanie automatycznie ściągnięta z konta pre-paid.
Zysk dla klienta? Przede wszystkim zniżki, ale także dostęp do informacji o pobliskich kawiarniach. Zyski dla kawiarni? Pozyskiwanie nowych klientów, zwłaszcza takich, którzy w danej okolicy są sporadycznie i są gotowi skorzystać z rekomendacji podsuniętej przez aplikację.