Organizatorzy kampanii przygotowali grę miejską polegającą na zaznaczaniu kawiarni podających wodę z kranu
 
Trwa kampania „Wpłyń na Wolną Wodę”, której elementem jest gra miejska pod tą samą nazwą. Przypomnijmy, że celem kampanii jest popularyzacja picia wody płynącej z kranów oraz popularyzacja podawania takiej właśnie wody w lokalach gastronomicznych. Kampanii towarzyszyło badanie stosunku restauracji i kawiarni w polskich miastach do podawania wody z kranu.
Jak ujawniło badanie, serwowaniu kawy z kranu towarzyszy wiele obaw. Dlatego właśnie celem kampanii jest dotarcie do restauracji, kawiarni i barów i przekonywanie do idei podawania klientom wody. Efektem projektu „Wpłyń na Wolną Wodę” będzie zbudowanie sieci lokali podających wodę z kranu w trzech miastach objętych kampanią (Warszawa, Łódź, Kraków). W każdym z miejsc uczestniczących w projekcie znajdzie się oznaczenie informujące o serwowaniu wody z kranów, broszura edukacyjna dotycząca jakości wody wodociągowej oraz karafki do jej podawania.
Punkty z wodą z kranu będą pojawiać się na interaktywnej mapie – stworzonej m.in. dzięki uczestnikom gry miejskiej pn. ‘Wpłyń na Wolną Wodę”. Osoby, które pobiorą aplikację mobilną – w wersji na Androida lub iOs-a – mogą zaznaczać miejsca podające wodę z kranu i wygrać ekologiczną butelkę na wodę. Każdy uczestnik gry może zaznaczać więcej niż jedno miejsce, zaś by wziąć udział w losowaniu nagród należy poprzez aplikację przekazać swój adres e-mail. Gra miejska rozpoczęła się 24 lipca i potrwa do 24 sierpnia, gdy nastąpi rozlosowanie nagród.
 
Więcej informacji oraz aplikację do gry miejskiej można znaleźć tutaj: http://wodawolnaodbutelek.sendzimir.org.pl/wolna-woda/