Kawiarnie Green Caffè Nero jesienią 2016 roku zadebiutują w Krakowie. Jest to bardzo ważny krok w rozwoju firmy w Polsce, gdyż do tej pory kawiarnie tej sieci działały jedynie w Warszawie.

Green Caffè Nero rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie – w ciągu ostatnich 3 lat wartość sprzedaży uległa potrojeniu, przy czym wzrost sprzedaży LfL kształtował się na poziomie 17-20%. Obecnie w Warszawie działa 39 kawiarni, a 25 czerwca planowane jest otwarcie 40-tej. Nowa kawiarnia zostanie otwarta w wyjątkowej lokalizacji, na 21. piętrze biurowca Q22. Będzie to jednocześnie pierwszy lokal, który Green Caffè Nero otworzy wewnątrz biura i wyłącznie dla pracowników prestiżowej marki Deloitte Polska. Na przełomie czerwca i lipca zostaną otwarte jeszcze 3-4 kolejne lokale.

Wejście na rynek do nowego miasta oznaczało dla nas konieczność otwarcia kilku lokali w niewielkim odstępie czasu i znalezienia miejscowych partnerów – piekarni czy cukierni, które będą nas zaopatrywały lokalnie. Dlatego naszym największym wyzwaniem dotyczącym pojawienia się w Krakowie była logistyka dostaw. W przeciwieństwie do naszych konkurentów nie mamy np. mrożonych ciast. W naszych kawiarniach serwujemy wyłącznie świeże produkty własnego wyrobu. »Dzisiaj zrobione, dzisiaj zjedzone« to nasze motto i jeden z fundamentów naszego biznesu. Niezależnie czy mamy kawiarnie w Warszawie czy w Krakowie – nie zamierzamy z niego rezygnować” – powiedział Adam Ringer, prezes Green Caffè Nero.

W Krakowie Green Caffè Nero planuje w krótkim czasie otworzyć kilka kawiarni i nadal poszukuje kolejnych ciekawych lokalizacji. Takie podejście do ekspansji na nowych rynkach wynika z modelu działalności firmy oraz filozofii marki.

Rozwijamy się bardzo prężnie, jednak lokalne aspekty są dla nas niezmiennie istotne. Nie wyobrażamy sobie, żeby to podejście zmieniło się w przypadku Krakowa. Chcemy, żeby nasze krakowskie kawiarnie stały się częścią lokalnej społeczności – przyjaznym miejscem spotkań dla osób w każdym wieku. Tak, by każdy mieszkaniec Krakowa czuł się u nas jak u siebie – potrzebny i dostrzeżony. Zależy nam również na tym, aby wystrój naszych kawiarni nawiązywał do otoczenia i lokalnego kolorytu, stąd współpraca z miejscowymi designerami. Pracownicy kawiarni, bariści i managerowie, także będą z Krakowa. W przyszłości będziemy z pewnością podejmować różne inicjatywy aktywizujące lokalną społeczność oraz promujące krakowską kulturę i sztukę. Kraków ma za sobą wieki historii, więc mamy z czego czerpać i o czym opowiadać” – powiedziała Agata Milewska, Brand Manager Green Caffè Nero.

O Green Caffè Nero

Marka Green Caffè Nero została stworzona przez Gerry’ego Forda – właściciela Caffè Nero i Adama Ringera – założyciela i szefa Green Coffee. Od momentu otwarcia pierwszej kawiarni w 2012 roku, Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej fundatorom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której kawą można się delektować. Green Caffè Nero posiada 39 kawiarnie w Warszawie, a w planach ma otwieranie 10 lokali rocznie.