Lavazza zaprezentowała nową linię kaw mielonych – Filtro Italiano

Marka Lavazza zaprezentowała właśnie Filtro Italiano, czyli nową linię kaw mielonych, stworzonych specjalnie do tradycyjnego przygotowywania. Jak zapewnia producent, komponowana, podobnie jak wszystkie inne kawy Lavazza, ze starannie wyselekcjonowanych ziaren pochodzących z różnych zakątków świata, kawa Filtro Italiano doskonale łączy właściwości tradycyjnej kawy mielonej z jej autentycznym, włoskim smakiem. A według badań przeprowadzonych na zlecenie Lavazza to właśnie smak jest głównym powodem, dla którego Polacy piją kawę.

Według badań przeprowadzonych przez dom badawczy Maison&Partners w sierpniu tego roku, niemal ¾ dorosłych Polaków (73%) pije kawę codziennie, zaś 46% nawet kilka razy dziennie. Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu byli pytani także o swoje nawyki, postawy i oczekiwania wobec kawy.

Smak przede wszystkim

Badania mówią, iż głównym powodem, dla którego sięgamy po kawę, jest jej smak – odpowiedziało tak 60% respondentów. Jest on znacznie ważniejszy niż pobudzenie dzięki kawie (47% odpowiedzi). Jak się okazuje, smak kawy jest dla nas także najważniejszym kryterium przy jej wyborze (72%).

Włoska jakość

Polscy konsumenci kawy mają silne przekonanie, że obecnie zwracają większą uwagę na jakość kawy, niż to miało miejsce kiedyś. 76% z nich deklaruje, że przykłada większą wagę do tego, jaką kawę serwuje swoim gościom. Dla Polaków wyznacznikiem wysokiej jakości kawy jest jej intensywny aromat (59%) oraz intensywny smak (44%). Co ciekawe, jakość jest dla polskich konsumentów cechą charakterystyczną dla włoskich produktów – tak sądzi 68% ankietowanych. Co trzeci Polak uważa, że najlepszej kawy można się napić właśnie we Włoszech.

Kawa mielona numerem jeden

Kawy mielone z nowej linii Filtro Italiano doskonale odpowiadają na potrzeby polskich konsumentów – to właśnie ten rodzaj kawy jest najbardziej popularny wśród kawoszy w Polsce. Według badań, nieco ponad 70% użytkowników sięga po kawę mieloną, w tym aż połowa (51%) używa wyłącznie tego typu kawy. Co ciekawe, częściej sięgają po nią mężczyźni (76%), niż kobiety (67%). Mimo tak wielu różnorodnych możliwości i trendów, wciąż najpopularniejszym sposobem jej zaparzania w Polsce jest przygotowanie naparu bezpośrednio w kubku (87% respondentów w ten sposób przygotowuje kawę), co trzeci konsument kawy mielonej (30%) przygotowuje ją w ekspresie (także w urządzeniach wykorzystujących filtracyjną metodę parzenia). Nowe kawy Lavazza Filtro Italiano są w tym kontekście niezwykle uniwersalne – dają imponujące możliwości jeśli chodzi o sposoby przygotowania. Nadają się zarówno do parzenia w ekspresach przelewowych, kawiarkach typu drip, french press, aeropress, czy modnych ostatnio Chemexach, jak i do tradycyjnego zaparzania wrzątkiem.

Co ciekawe, nawet w dużych miastach, gdzie picie kawy poza domem (w kawiarniach, restauracjach, na stacjach benzynowych) jest coraz bardziej popularne, Polacy wciąż najczęściej piją kawę w domu (77%). Jednakże najwięcej osób pijących kawę regularnie można spotkać w małych miastach, gdzie wciąż kawę identyfikuje się z dobrym pretekstem do spotkań towarzyskich.

Z dumą wprowadzamy na polski rynek linię kaw mielonych Filtro Italiano. Rodzina Lavazza już od czterech pokoleń z sukcesem łączy ponad 120-tenią tradycję w produkcji doskonałej jakości kawy z innowacyjnością. Wprowadzenie na polski rynek nowej linii kaw Filtro Italiano jest zatem dla marki Lavazza naturalnym krokiem – sposobem na wsparcie zmieniających się w Polsce trendów w konsumpcji kawy i odpowiedzią na rosnące zainteresowanie kawą o wysokiej jakości i nowymi sposobami jej przygotowywania – mówi Mariusz Borkowski, Lavazza Country Sales Manager for Poland. – Jesteśmy przekonani, że Filtro Italiano będzie idealnym rozwiązaniem dla polskich konsumentów, którzy nie tylko naprawdę kochają wszystko co włoskie, ale także pragną cieszyć się smakiem najwyższej jakości kawy parzonej swoim ulubionym sposobem, często po prostu w dużym kubku.

Kawa Filtro Italiano dostępna jest w sieciach handlowych i sklepach tradycyjnych w dwóch wariantach różniących się intensywnością smaku i aromatu:

Filtro Italiano Delicato to mielona kawa przybliżająca smaki Południowej Ameryki – ziarna brazylijskiej Arabiki stanowią bazę i nadają kawie słodyczy, podczas gdy staranny dobór ziaren Robusty daje jej łagodne, czekoladowe wykończenie. Średnio paloną, delikatną kawę Lavazza przygotowuje się w urządzeniach wykorzystujących metodę filtracyjną. Taki sposób parzenia pozwala uwolnić intensywny zapach kakaowca i cieszyć się jeszcze lepszym smakiem.

Filtro Italiano Tradizionale to mielona kawa z wyselekcjonowanych ziaren Arabiki i Robusty, o średniej intensywności smaku i aromacie kakao. Kawa ta jest ostrożnie palona, aby umożliwić jej przygotowanie w ekspresie z filtrem i móc zaakcentować jej wyjątkowy aromat.

Nowe kawy Lavazza Filtro Italiano są dostępne w opakowaniach próżniowych o pojemności 250 g
w sugerowanej cenie detalicznej 14,99 PLN.

***
O firmie Lavazza
Lavazza, obecna w ponad 90 krajach całego świata, jest szóstą największą palarnią kawy na świecie. Firma została założona w 1895 roku przez Luigiego Lavazzę, który już od pierwszych dni jej istnienia stawiał na innowacyjność w procesie produkcji. Fascynacja kawą odegrała znaczącą rolę w rozwoju przemysłu kawowego, chociażby poprzez stworzenie kawowych blendów. Sukces kawy Lavazza na rynku globalnym wynika najpewniej z niezwykle bogatej i różnorodnej oferty kaw, dzięki czemu trafia w gust nawet najbardziej wymagających konsumentów.

O badaniu
Badanie omnibusowe przeprowadzone w sierpniu 2016 r. przez dom badawczy Maison&Partners, zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu badawczym Ariadna. Próba reprezentatywna N=1079.