25 marca w kawiarniach Starbucks w całej Polsce na godzinę zgaśnie podświetlane logo marki. W ten sposób Starbucks przyłączy się do znanej na całym świecie akcji – Godzina dla Ziemi.

Akcja firmy miała na celu zachęcenie klientów do zwrócenia uwagi na problem zmian klimatu oraz osobistego zaangażowania w ochronę środowiska.

W sobotę 25 marca br. we wszystkich kawiarniach Starbucks w Polsce zgasło logo marki. W ramach globalnej Godziny dla Ziemi, równo o 20:30 pracownicy kawiarni na godzinę wyłączyli zasilanie zewnętrznego logo reklamującego sieć, a w samych lokalach światła zostały przygaszone. W ten sposób Starbucks przyłączył się do symbolicznej akcji, mającej na celu wezwanie do przeciwdziałania postępującym zmianom klimatu.

– Kwestie ochrony środowiska dotyczą nas wszystkich, dlatego powinny angażować do codziennych działań każdego z nas – powiedziała Katarzyna Pijanowska, Brand Manager Starbucks Polska. –Takie akcje jak Godzina dla Ziemi skutecznie nam o tym przypominają. Ważne, by te symboliczne działania przenieść do codziennego życia, a z pewnością nasze starania razem przyniosą oczekiwany rezultat – dodała.

Marka Starbucks  zachęca swoich klientów do ekologicznych praktyk, np. korzystania z kubków wielokrotnego użytku. Sieć od lat oferuje zniżkę w wysokości 1 zł dla klientów, którzy przyjdą do kawiarni z własnym kubkiem.

Co roku w ramach Godziny dla Ziemi światło wyłącza coraz większa liczba instytucji i prywatnych domów, a akcja jednoczy już miliony ludzi na świecie.

Informacja o Starbucks

Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy.

Informacja o AmRest

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza liczbą ponad 1100 restauracji w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 13 krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii,  Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech i Chinach