Starbucks kolejny raz w rankingu przygotowanym przez Ethisphere Institute. Powód do dumy?
Po raz dziewiąty z rzędu w gronie 132 najbardziej etycznych firm świata, wyróżnionych przez Ethisphere Institute, znalazła się sieć kawiarni Starbucks. Czytelników ‘Rynku Kawy’ może zainteresować fakt, że Ethisphere Institute nie jest organizacją non-profit, ale firmą konsultingową i to jak najbardziej for-profit. A profit osiąga między innymi dzięki otrzymywaniu pieniędzy od niektórych z firm, które znalazły się w rankingu ‘najbardziej etycznych’. Podkreślamy – niektórych z firm. Więcej o tych zarzutach można przeczytać tutaj:  http://www.slate.com/articles/business/moneybox/2010/03/its_all_good.single.html
 
Firma z Seattle – największa na świecie sieć kawiarni – jako jedyna reprezentuje kategorię „Specialty Eateries”. Jako ciekawostkę można dodać, że wśród firm wyróżnionych w kategorii Oil And Gas znalazł się polski PKN Orlen. Więcej informacji o rankingu Ethisphere Institute można znaleźć tutaj: http://ethisphere.com/