Nespresso wprowadza kolekcję starannie zaprojektowanych filiżanek Touch 

Nowa seria akcesoriów towarzyszących kawie w kapsułkach marki Nespresso komponuje się wizualnie z innymi produktami marki. Lśniąca, czarna porcelana o prostych liniach oraz błyszczące i matowe wykończenia nawiązują do stylu maszyn Nespresso, podczas gdy dla kształtu filiżanek z jej silikonową podstawą inspiracją była sama kapsułka kawy.


W kształcie akcesoriów kolekcji Touch chcieliśmy ująć najsilniejszy element identyfikacji Nespresso, jakim jest kapsułka. Gdy ją odwrócimy, wyraźnie widać, że naczynia przypominają jej formę: mają mocny kontur i rozszerzoną górną część – wyjaśniają projektanci David Geckeler i Frank Michels z berlińskiego studia GECKELER MICHELS.


Jak informuje firma Nestle, do wykonania kolekcji designerzy wybrali porcelanę w kolorze głębokiej czerni z lśniącym pigmentem, wyjątkowo błyszczącą i nowoczesną. Ma to podkreślać elegancję naczyń, ale i kolor samej kawy i cremy. Wykończyli ją miękką silikonową obręczą o gładkiej teksturze. Silikonowy element ten nie tylko zapewnia pewny uchwyt, ale i chroni przed sparzeniem palców. Duet niemieckich artystów jest szczególnie znany z zestawiania w swoich projektach materiałów o różnych teksturach. To właśnie struktura i połączenie użytych materiałów natchnęły projektantów do nadania kolekcji nazwy Touch (ang. dotyk).


Ciekawy design zawsze (czy prawie zawsze) trochę kosztuje i nie inaczej jest w tym przypadku. Naczynia z kolekcji Touch dostępne są w czterech rozmiarach: espresso (80 ml) – 75 zł za 2 filiżanki, lungo (170 ml) i cappuccino (180 ml) – 80 zł za 2 filiżanki oraz kubki (300 ml) – 85 zł za 2 sztuki.


Krótki film przedstawiający proces projektowania filiżanek z serii Touch można obejrzeć tutaj: www.youtube.com/watch?v=WQrG22WMq5U