Firma analityczna Euromonitor International opublikowała dane podsumowujące polski rynek kawy w 2014 r. 
Według analityków Euromonitor International rynek kawy rośnie w naszym kraju w bardzo szybkim tempie – nie jest to jednak tempo jednolite. Segment kawy w ziarnach wzrastał w minionym roku bardzo szybko, bo aż o 15 %. Jeszcze większe powody do zadowolenia mają producenci kawy w kapsułkach, którzy zanotowali wzrost o 21 %. Znacznie gorzej (co nie znaczy, że źle) wygląda sytuacja w dwóch innych segmentach rynku kawy. Kawa zmielona (czyli największa część konsumpcji kawy) odnotowała minimalny wzrost, bo zaledwie o 1 %. Kawa rozpuszczalna zyskała zaledwie 4 % w stosunku do 2013 r.
Jak przewiduje Euromonitor International, popyt na kawy z segmentu premium, a zwłaszcza popyt na kawy w ziarnach, będzie w przewidywalnej przyszłości nadal wzrastał. Ten czynnik oraz fakt, że w Polsce kawę mniej lub bardziej regularnie pije 25 milionów osób, sprawia, że polski rynkek kawy jest atrakcyjny i może przyciągać nowe firmy. W skali świata Polska zajmuje 19. miejsce pod względem konsumpcji kawy.