Przetasowania w rankingu najbardziej znanych kawiarni sieciowych. 
Jak wynika z badania Cafe Monitor 2015 (zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia), cztery sieci kawiarni w ciągu ostatniego roku odnotowały wzrost znajomości spontanicznej na poziomie minimum 10 punktów procentowych. Były to: Costa Coffee (12 p.p.), Tchibo (11 p.p.), McCafé (11 p.p.) oraz Green Caffé Nero (10 p.p.). Ostatnia z nich, dzięki takiemu wzrostowi, wyprzedziła Empik Cafe oraz Grycana.
 
Najbardziej znaną kawiarnią sieciową jest, podobnie jak w ubiegłym roku, Starbucks. Po raz pierwszy w pierwszej siódemce najbardziej znanych kawiarni znalazła się sieć Green Caffé Nero. Znajomość Coffeeheaven spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 10 punktów procentowych  na rzecz marki Costa Coffee, co nie może dziwić w kontekście działań podejmowanych przez te marki (tj. przekształceń kawiarni Coffeeheaven w kawiarnie Costa Coffee).
 
Rynek kawiarni sieciowych prężnie się rozwija. Ubiegły rok upłynął pod znakiem rozwoju i inwestycji istniejących do tej pory kawiarni sieciowych. Zarówno kawiarnie istniejące od lat na polskim rynku jak i nowe sieci prężnie otwierały swoje nowe punkty – powiedziała Natalia Jońca, badaczka z ARC Rynek i Opinia. – W planach wszystkich sieci jest dalszy rozwój i otwieranie kolejnych kawiarni. Sieci planują rozbudowę również w miastach, w których do tej pory były nieobecne. Ponadto, sieci kawiarni planują otwierać również nowe formaty swoich lokali, np. poza centrami handlowymi. Oznacza to, że właściciele sieci kawiarni oceniają rynek jako bardzo perspektywiczny.  
 
Respondenci przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70%), kawiarnia sieciowa (57%) oraz miejsce pracy (55%). Klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety (62%). Główną okolicznością odwiedzania kawiarni sieciowej jest spotkanie ze znajomymi (35%). Najczęstszą porą odwiedzin są późne godziny popołudniowe (46%).
 
Wybierając kawiarnię sieciową respondenci kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów (67%) oraz dogodną lokalizacją (48%). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66%), cappuccino (29%) oraz espresso (25%). 
 
Badanie zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba, N=1026. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa) losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 16.06-25.06.2015.