Do kawiarni Starbucks powróciła popularna kawa dyniowa
Pewnie pamiętamy jeszcze doskonale lipcowo-sierpniowe upały, ale w branży kawowej to już pieść odległej przeszłości. Kawiarnie niezależne oraz sieciowe przygotowują się już do sezonu jesienno-zimowego. Symbolem tych przygotowań jest co roku powrót kawy Pumpkin Spice Latte, oferowanej przez kawiarnie Starbucks.

W Polsce, z oczywistych względów, ani Starbucks, ani kawy z tej sieci nie osiągnęły takiej popularności, jak w Stanach Zjednoczonych. Po drugiej stronie Atlantyku powrót Pumpkin Spice Latte do oferty jest co roku dość głośnym wydarzeniem. U nas jest o tym znacznie ciszej, co nie oznacza, że kawa ta nie znajduje swoich amatorów.


Czym jest Pumpkin Spice Latte? To kombinacja delikatnego spresso, spienionego mleka, esencjonalnego syropu dyniowego oraz mieszanki rozgrzewających przypraw korzennych. Napój  udekorowany jest puszystą bitą śmietaną oraz posypką z goździków, cynamonu, imbiru i gałki muszkatołowej.


Kawowy gigant z Seattle zadbał o to, aby każdy szczegół oddawał atmosferę nadchodzącej pory roku, dlatego nawet kubki kaw na wynos przybrały nowe oblicze. Teraz zdobią je wzory z motywami jesieni – żółto-czerwone liście klonu, sosnowe szyszki, dynie i orzechy.