250 wystawców z 24 krajów świata i ponad 4 tysiące zwiedzających z 48 państw – tak w liczbach wyglądały targi WorldFood Warsaw 2016

Zwiedzający

III edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, która odbyła się w dniach 19-21 kwietnia w EXPO XXI Warszawa, przyciągnęła wielu reprezentantów sektora rolno-spożywczego. Wśród zwiedzających aż 95% stanowiły osoby decyzyjne bądź osoby mające wpływ na podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach. Te statystyki potwierdzają biznesowy charakter targów. Odwiedzający kolejną edycję targów reprezentowali sektor związany z handlem i dystrybucją (41%), produkcją wyrobów spożywczych (34%), przetwórstwem (15%). Dużą część stanowili importerzy i eksporterzy żywności oraz sektor HoReCa. Oczywiście na wystawie nie mogło zabraknąć reprezentantów najważniejszych organizacji branżowych i stowarzyszeń, przedstawicieli administracji państwowej i samorządu oraz świata nauki.

Zwiedzający jako cel udziału w targach podawali najczęściej poszukiwanie nowych partnerów biznesowych, dystrybutorów i dostawców, podtrzymanie dotychczasowych kontaktów biznesowych, chęć zapoznania się z nowościami branżowymi oraz udział w konferencjach.

O międzynarodowym charakterze wystawy najlepiej świadczy duża ilość zagranicznych delegacji, m.in. z Ukrainy, Belgii, Białorusi, Indii, Litwy, Łotwy, Mołdawii czy Holandii. Łącznie odwiedzający reprezentowali aż 48 krajów.

Wystawcy

III edycja targów WorldFood Warsaw okazała się także rekordowa pod względem ilości wystawców. Udział w targach wzięło 250 firm spożywczych z całego świata, które zaprezentowały swoją ofertę żywności, napojów, alkoholi, dodatków do żywności oraz nowoczesnych technologii stosowanych w branży spożywczej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przedsiębiorstwa produkujące wyroby ekologiczne i tradycyjne, które eksponowały swoje produkty w premierowej strefie EcoFood.

Wydarzenia towarzyszące

Trzy targowe dni obfitowały w liczne rozmowy biznesowe, promocję firm i produktów, degustacje, spotkania wystawców z przedstawicielami sieci handlowych. Ale nie tylko. Każdy z targowych dni był bogaty w konferencje, dyskusje branżowe i panele tematyczne. Podczas uroczystej Gali po raz trzeci już przyznano Złote Medale Targów WorldFood Warsaw, które wyróżniają wyjątkowe produkty. W tym roku nagrodzono: Czekoladę Figa & Dzika Pomarańcza zgłoszoną przez firmę EkoHurtownia, Ketchup Diabełek Dziadunia zgłoszony przez firmę Ogródek Dziadunia Czesław Ślusarczyk Sp.J., Bio Chipsy Kokosowe zgłoszone przez firmę Nomak, Jogurt grecki bez laktozy zgłoszony przez OSM w Łowicz, Kiełbasę siekaną zgłoszoną przez firmę Kapecki Sp. J. – Rzeźnictwo i Handel, Olej lniany zgłoszony przez firmę Olejowy Raj, Wino Bonifacio Alicante Boushet 2012 zgłoszone przez firmę Competir International, Czarną herbatę z kawałkami owoców marakui zgłoszoną przez Regency Teas (Ptv) Ltd. Złoty Medal w kategorii Debiut Polski otrzymał produkt Bio Canihua firmy Bio Naura – produkt rodem z Ameryki Południowej zawierający duże ilości pełnowartościowego białka oraz błonnika pokarmowego, zaś Złoty Medal w kategorii Debiut Zagraniczny Mix nasion i orzechów firmy SIA S.C. Gran. Jury przyznało również kilka wyróżnień produktom zaprezentowanym podczas III edycji targów.

Pełna lista laureatów znajduje się na stronie www.worldfood.pl.